Nu! Gbg...

Hejsan!
Nu har pappa lagt in bilder från Göteborg:D Vi har inte såå många för det var dåligt väder och vi hade den bara framme när det var bra väder:D

Onsdag: På morgonen packade jag det sista lilla till resan mot stockholm som sen blev till Göteborg... just innan landning.
Vi behövde inte vänta så länge på Arlanda innan vårat nästa flyg skulle gå så vi kom ganska snabbt till Gbg  <Vi hade lite problem att hitta till hotellet vi skulle bo på men det gick tillslut:D
Vi gick ut och åt på pizza och det var gott, på vägen hem så satte vi oss bredvid havet och såg solnedgången:D

Torsdag: LISEBERG:D Det var askul:D JAg vågade att åka balder och lisebergbanan två stora berg och-dalbanor... Ni som känner mig vet att jag e jätte höjdrädd och lisebergbanan e en av europas högsta... När jag var högst upp på toppen skrek jag bara -PAPPA, vad har du gjort... Han sa att den inte var så läskig...

Fredag: Vi gick på universeum och det var jätte häftigt att se alla djur...
jag jämförde en lång fisk med min sko och jag har stolek 36 eller 37...  rocka en av hajarna vi såg den här var en zebrahaj...

 det där var Herman "den STORE" :D    ödlor (eller nått sånt)  FÅGELSPINDEL!!!  maneter  cool fisk:D

Nu går vi snart in i regnskogen:
 apor:D sööt   aligator:D  anakonda...

Lördag: På morgonen gick vi på stan och jag köpte lite grejor:D
Sen for vi ut med STORA båtar ut till öarna... och åt mat på ett världshus

Söndag: På söndagen åkte vi ut med båtarna direkt på morgonen (nästan) fast till en annan ö... vi åkte spårvagn ut till båtarna  i spårvagnen  vi hade inte såå bra väder när vi for dit... men det blev liite bättre:D
Vid båtarna:

   manet i havet...    coola stenar:D   vatten:D
 När vi åkte spårvagn så såg jag två ställen det stog Sanna på...

Måndag: Vi hade tänkt fara ut till havet och bada men det regnade, så då gick vi till stan igen... Men när vi var på stan blev det fint väder så då for pappa och hämtade våra badkläder och vi for ut till havet... MEn när vi hade kommit fram så gick solen i moln :D(?) Men Klara och Pappa badade i alla fall... Varje dag gick jag runt och sa: Vi hade i alla fall otur med vädret igen...
När vi for tillbaka åt vi JÄTTE god och nog den mest prisvärda maten:D Jag åt Stekt ris, det låter inte så gott men det e jätte gott... Det var oxå biff, räkor, skinka och bacon:D  Om man e i Göteborg och e sugen på nån god men inte såå dyr och lite asiatisk mat så ska man gå dit... SUPER gott. Det finns jätte mycket att välja mellan oxå. Så jag kan värkligen rekomendera det stället.

Lite vägbeskrivning:
Om man är vid korsvägen nära Liseberg, så ska man sen gå längst Södra vägen på högersida...

Nu har jag skrivit ett Lååååångt inlägg

Ses
// Elsa!

Kommentarer
Postat av: Sepideh

Haha Herman den store xD



Besök gärna min blogg ;)

2009-07-29 @ 02:10:45
URL: http://sepideha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0